7 otázek, které prodejci matrací nechtějí slyšet

7 otázek, které prodejci matrací nechtějí slyšet

Sdílejte

7 otázek, které prodejci matrací nechtějí slyšet

Při nákupu nové matrace se obyčejně pokládají dva typy otázek – ty první, na které prodavači odpovídají mnohokrát opakovanými a naučenými frázemi, a ty druhé, u kterých se často pěkně zapotí. Nedejte se, vymáčkněte z nich maximum a vyberte tu pravou!

Kde jinde byste měli být nároční, než při výběru matrace? Proležíte na ni až několik desítek tisíc hodin; ovlivní, jak se budete cítit; zlepší, nebo naopak zhorší váš zdravotní stav. A samozřejmě – stojí nemálo peněz. Takže, jdeme na to:

1. V matracích se nevyznám, můžete mě navést, podle čeho vybírat?

Nerozumíte matracím? Přiznejte to. Dobrý prodejce se odhalí obratem – měl by se vás totiž okamžitě začít ptát. Pokud vám namísto otázek nabídne první matraci, kterou potřebuje prodat, jděte jinam. Na co by se prodejce měl ptát:

  • Měl by prověřit vaši výšku i váhu, spánkové zvyklosti a případné zdravotní problémy, které mohou ovlivnit výběr matrace.
  • Určitě by také měl zjistit, jaký máte typ roštu, a v jakém je stavu.
  • Také by jej měla zajímat vaše očekávání. Chcete na ní spát jen o víkendech, nebo bude postel vaším druhým domovem?
  • Vodítkem pro něj bude určitě i orientační cena, kterou jste ochotni za matraci zaplatit.

2. Bude matrace vyhovovat i manželce či manželovi?

Dvě stejné matrace jsou pro páry vhodné jen výjimečně – vždyť každý má své potřeby úplně jiné. Koupě stejné matrace pro dvojlůžko je tak vždy kompromisem.

Dobrý prodavač by se měl snažit nabídnout partnerskou matraci, u které si každý volí stranu podle požadované tuhosti, a která je stejně vysoká. Pokud takovou matraci nenajde, měl by nabídnout alternativní řešení – například zvýšení roštu.

3. Nerozumím názvu materiálu matrace, co znamená?

Materiálů, zvláště pak pěn, ze kterých se dnes vyrábí matrace, je na trhu doslova záplava. Každý výrobce si matracovou pěnu mírně upraví, opatří ji vlastním názvem a hurá prodávat. Nechte si vysvětlit, co znamená pojem z lesklé visačky. Je to jen reklamní tahák, nebo je to jen „obarvená líná pěna“?

4. Můžu si tu dvacet minut poležet?

Rozhodně vám nedoporučujeme kupovat matraci bez vyzkoušení (nebo bez možnosti vrácení a výměny za jinou). Zahoďte pro jednou středoevropský ostych a důkladně si na matraci poležte přímo v prodejně.

A opravdu – 10 minut je málo. Zkuste to vydržet alespoň 15, 20 minut, ideálně v poloze, ve které nejčastěji spíte. Dobrý prodavač vám to sám nabídne a přidá i pár tipů, na co se zaměřit.

5. Opravdu ten potah vyperu doma a na 60°?

Veledůležitá otázka. Potah pratelný na vysokou teplotu vám podstatně zvýší hygienickou životnost matrace. Zlikviduje bakterie, odstraní živnou půdu pro roztoče. Nechte si od prodavače vysloveně potvrdit, že jej minimálně na 60° skutečně vyperete.

Dobrý prodejce vám také hned ukáže, jak se potah z matrace sundává. Výhodou je, pokud jej rozepnete na dvě části – snadno jej vyperete i v běžné domácí pračce.

6. Jaké má matrace garance kvality a co znamenají?

Cedulek, visaček a papírků s certifikáty EKO- nebo EURO- na vás vypadne z každé matrace pořádná hrst. Co ale znamenají? Nechte prodavače, ať vám ukáže, které z nich jsou skutečně podloženy klinickými studiemi a důležitými institucemi, a které slouží spíš jako reklamní pozlátko.

7. Je zdravotní matrace skutečně zdravotní?

Zdánlivá banalita, ale nenechte se zmást. Pokud se nějaká matrace pyšní přídomkem zdravotní, musí splňovat velmi přísná hygienická, ortopedická i hypoalergenní kritéria, a mít řadu certifikátů a osvědčení. O jejím výběru byste se navíc měli radit se svým lékařem. Bez toho je pojem zdravotní jen marketingovou nálepkou…

Nakupujte tam, kde se šťouravých otázek nebojí

Dobrého prodejce matrací nenajdete na každém rohu. Jedním z vodítek je certifikát Dr. Sleepa – žlutočervená samolepka, která svítí na výlohách vybraných prodejců matrací značek Tropico, Slumberland, Curem a Geltech.

Certifikát vám sice sám o sobě zdravý spánek nezaručí, ale zato garantuje, že se jeho držitel nebude bát ani těch nejnáročnějších otázek.

Rate this post
Sdílejte