Reklama na internetu přináší výsledky malým i velkým firmám. Proč by mohla...

Reklama na internetu přináší výsledky malým i velkým firmám. Proč by mohla fungovat i vám?

Sdílejte

Marketing 1466315 640Nejeden majitel společnosti nebo živnostník se už zamyslel, jak zvýšit obrat svého podnikání? Mohu udělat něco pro to, abych získal nové objednávky a rozšířil počet zákazníků? Samozřejmě, možností je hned několik! Reklama na internetu patří mezi nejlepší způsoby propagace a díky svým vlastnostem zároveň patří mezi ty nejefektivnější.

Proč se zabývat reklamou na internetu?

Pro mnohé zaběhlé podnikatele je tato otázka naprosto reálná. Moderní technologie bývají složité pro všechny generace a nezáleží, jestli je Vám 50 let nebo 25. Internet je relativně mladá záležitost, se kterou se všichni teprve učíme pracovat. Ale motivace by měla být jasná. Na internetu je stále více lidí, kteří mohou rozhodně potřebovat Vaše služby nebo produkty.

  1. První důvodem je tedy velké množství uživatelů. 
  2. Druhou naprosto zásadní devizou internetové reklamy jsou možnosti cílení

Co to znamená cílení? Jde o jasné definování publika, která je pro naší službu nebo produkt vhodné. Nemá totiž cenu ukazovat motorový olej maminkám na mateřské a dětské pleny studentum středních škol. Každé publikum má své zájmy a jedinečné cíle. A náš produkt je buď vhodný pro určitý segment nebo není. Doby, kdy stačilo vytisknout billboard nebo využít reklamy v časopise jsou pryč. Zákazníci jsou denně zásobení stovkami reklam, které pro ně ne nutně musí být vhodné.

Prvním úkolem, před spuštěním reklamy na internetu, je selektování vybraných jedinců, kteří se nejlépe hodí pro naše komerční sdělení.

Odstavec výše souvisí i s posledním jasným důvodem, proč má cenu si vybrat reklamu na internetu. Jde o její cenu. Ta je totiž většinou vypočítána na základě ceny za shlédnutí nebo proklik. V angličtině tzv. CPC ( Cost Per Click ) faktor. Čím lépe můžeme cílit naší nabídku, tím spíše jí ukážeme lidem, kteří o ní stojí. A díky tomu se snižují náklady na propagaci, protože se vyhneme kliknutí od lidí, kteří pro nás vhodní nejsou. Zároveň v každém pokročilém reklamním nástroji jako je například Google Adwords můžeme vidět velmi podrobné statistiky, kdo se na naší reklamu koukal.

Jaké jsou druhy reklamy na internetu?

Vše uvedené platí, nicméně i ve světě online reklamy máme mnoho různých možností, jak naší propagaci pojmout. Pojďme se podívat na několik základních typů a reklamních modelů, se kterými se momentálně můžeme setkat:

  1. PPC reklama.
  2. Optimalizace webu pro vyhledávače.
  3. Influencer marketing pomocí sociálních sítí.
  4. Affiliate marketing.
  5. Několik dalších způsobů propagace jako video reklama nebo email marketing.

Podle čeho bychom si měli vybrat reklamní nástroj? Především podle aktuální situace a reklamního rozpočtu. Dalším velmi důležitým faktorem je také rychlost, s jakou potřebujeme vidět výsledky. Jsou totiž reklamní kampaně, na které čekáme okamžitou reakci a potom image reklamní nástroje, které budují povědomí o naší značce.

Jednotlivé kategorie si samozřejmě není dobré plést, jelikož bychom mohli mylně prohlásit, že reklama na internetu nefunguje. To by byl však zásadní omyl. Online propagace je rozhodně funkční a legitimní způsob, jak rozšířit podnikání.

Jaký reklamní nástroj přináší nejrychlejší získy?

Pokud jsme v situaci, kdy je pro nás důležité rychle zabodovat a získat tržby, je pro nás ideální PPC reklama. Ta je totiž nastavená během relativně krátké chvíle a v okamžik, kdy je naše reklamní sada schválená, může se okamžitě začít zobrazovat těm správným lidem a my vyděláváme. Nicméně jde o nástroj, který když odložíme, ukončíme i přísun poptávek.

Pokud se na druhou stranu budeme věnovat dlouhodobějšímu přístupu k reklamě, bude pro nás ideální optimalizace stránek pro vyhledávače. Když umístíme na první místa, můžeme reálně naše pozice určitou chvíli udržet nebo na nich zůstat, pokud budeme v naší snaze pokračovat dále.

A jaké máte zkušenosti s online reklamou vy? Napište nám váš pohled do komentáře.

Rate this post
Sdílejte