Zařiďte si nejlepší domácí kancelář

Zařiďte si nejlepší domácí kancelář

Sdílejte

Zařiďte si nejlepší domácí kancelář

Novodobým trendem je pracovat z domova. Spousta lidí už dnes má minimálně jednou týdně home office. Zaměstnavatelé k tomu často přistupují nejen z důvodu úspor, ale také vycházejí vstříc svým pracovníkům.

Jenže práce z domu nemusí mít vždy jen samé klady. Musíte být zodpovědní, mít silnou motivaci a v neposlední řadě je nutné investovat do vybavení vlastní kanceláře. Možná si řeknete, že vám stačí notebook a usadíte se do křesla, avšak z vlastní zkušenosti vím, že mít doma pracovní místo je mnohem efektivnější.

Proto jsem pro vás připravila článek o tom, jak si zařídit pracovnu, která dokonale splní svůj účel. Přinášíme vám pár kroků, které vás jejím zařízením provedou.

Všechno si předem promyslete

Ještě než vůbec začnete, položte si několik otázek. Jaký typ práce vykonáváte? Budou vás navštěvovat spolupracovníci, popřípadě klienti? Jakou techniku budete potřebovat? Stačí jen počítač s tiskárnou nebo budou nutné i jiné věci? Kolik materiálu a kancelářských potřeb budete ukládat? Kolik času budete ve své pracovně trávit? V kterou denní dobu budete pracovat?

Najděte vhodné místo

Určitě už přemýšlíte nad místem, kde vaše pracovna bude. Možná pro ni máte vyhrazenou samostatnou místnost, jiní si budou muset vystačit s malým koutem. Přesto si dejte záležet a volte spíše osvětlené místo v obývacím pokoji, než prostor v ložnici. Odborníci se shodují, že právě ložnice je pro pracovnu naprosto nevhodná, počítač a věci související s prací do ní zkrátka nepatří. V pracovně strávíte spoustu času, tak ji neodsouvejte někam do kouta, kde se nebudete cítit příjemně. Zároveň si uvědomte, zda máte radši naprostý klid, nebo se vám lépe pracuje, když budete mít rodinu nablízku.

Nábytek

Vybrat ten správný je zásadní, rozhodně by měl ladit s vaším stávajícím nábytkem, zvlášť když bude v obývacím pokoji. Stůl by měl být pro vaši činnost akorát veliký, vysoký volte podle své postavy – většinou v rozmezí 70 a 75 centimetrů.

Stejně důležitá je ergonomická židle, zajistí vám pohodlí a uleví vašim zádům. Pokud máte napjatý rozpočet, můžete ušetřit na psacím stole, ale do kvalitního křesla investuje více.

Mít dost světla

Světlo byste neměli podcenit. Správná intenzita zaručí vaši maximální produktivitu. Vyberte si nějakou designovou lampu, která splní svůj účel a zároveň váš pracovní koutek obzvláštní. Ideální je když na váš stůl dopadá také denní světlo.

Úložné prostory

Řádně si zorganizujte, kde budete mít police s dokumenty a co umístíte do zásuvek. Důležité věci, které budete často používat, mějte samozřejmě při ruce. Na stole nechávejte jen naprosté nezbytnosti, může se hodit stolní kalendář. Jinak si jej ale nechte prázdný a všechny věci mějte uklizené buď v šuplících nebo na policích nad stolem.

Počítač, technika a software

Pokud je počítač nebo notebook váš hlavní nástroj, pečlivě se o něj starejte. Kabely mějte spojené lepicí páskou, nenechte je zamotat, mohly by se poškodit. Počítač doplňte efektivními programy, které vám usnadní činnost, samozřejmostí jsou plánovací kalendáře – určitě využíváte Google kalendář, Keep, Disk, aplikace na myšlenkové mapy a podobně. Určitě si zaplaťte nějaké cloudové úložiště, které ochrání vaše data před ztrátou. Spousta lidí se paradoxně bojí tato úložiště využívat kvůli bezpečnosti, přitom nejnebezpečnějším článkem jste většinou vy nebo vaši spolupracovníci. Svá data samozřejmě můžete zálohovat na USB, CD a externích discích, ale ty nejsou zdaleka tak spolehlivé jako cloudová řešení.

Tiskárny, skenery a další technika už možná potřebovat nebudete, pokud ano, poraďte se při výběru s odborníky. Mnohdy vám bude stačit levnější tiskárna a tonery, tak zbytečně neutrácejte.

Doplňte kancelářské vybavení

Najděte si dodavatele kancelářských potřeb a pravidelně je doplňujte. Sepište si někam do excelové tabulky seznam, který průběžně upravujte. Pro začátek budou důležité psací potřeby, tužky, papíry, ořezávátko i nůžky. Využijete i sešívačku, děrovačku, obálky, gumy, lepidla a korekční pásku. Pořiďte je najednou a do zásoby, abyste je nemuseli doplňovat několikrát týdně. K archivaci využijete různé desky, boxy, pákové pořadače a podobně. Podstatné je, mít vše přehledně srovnané.

Inspirace není nikdy dost

Do pracovního prostoru patří taky kousek inspirace, něco motivačního, co vás přiměje k lepším výkonům a kreativitě. Někdo si dá na zeď fotku z Paříže, jiní si na stůl postaví třeba květinu.

Svědomitě rozlišujte pracovní a domácí věci

Jakmile bude vše hotové, stanovte si pracovní dobu a dodržujte ji. To samé platí také o všech věcech ve vaší pracovně, nikam je nepřenášejte, nechte je na svém místě, aby byly oddělené od vašich soukromých věcí. Jedině tak si udržíte odstup od záležitostí týkajících se práce a doma budete moci nerušeně relaxovat.

Spousta lidí pracujících z domova uvádí jako problém malý kontakt s lidmi. Pokud jste na tom stejně, zaplaťte si pár hodin měsíčně v nějakém coworkovém centru. Seznámíte se s dalšími freelancery, vyměníte si zkušenosti a občas si přehodíte klienty.

Rate this post
Sdílejte